IMG_5778Закон про декомунізацію в нашому районі в цілому виконаний. Зрештою, перейменування вулиць у нас майже цілком відбулось ще на початку дев’яностих років, тому кілька перейменувань обійшлись доволі безболісно. На «деімперіалізацію» місцеві депутати не наважились, бо ніжні почуття до Пушкіна чи Толстого, виховані ще радянською школою, не дозволили їм позбутися старих імперських назв.

Пам’ятник Приходьку, правда, все ще стоїть на привокзальній площі, а це таки пряме порушення закону. Судячи з усього, депутати міської ради не готові брати на себе відповідальність за прийняття відповідних рішень – куди легше у Фейсбуці захоплюватися тим, як руйнують символи комунізму десь на Сході України.

Але це так, до слова. Суть же ж у тому, що в місті залишилось чимало різних барельєфів радянської епохи, з яких зірки і герби Союзу давно повідбивані, але самі ці «прикраси» тепер символізують невідомо що і часто виглядають доволі нелогічно, а то й жалюгідно.

От є на фасаді міського клубу на селищі такі собі двоє людей – чоловік і жінка. Чоловік, припустімо, цементник, бо навколо нього якісь деталі й механізми, та й одягнений він відповідно. Жінка з суворим пролетарським обличчям одягнена чи то в модний наразі комбінезон, чи то в шаровари, але хто вона? Поруч сніп пшениці чи ще якогось злаку, а ще якісь бурячки чи кабачки. Видно, колись вона символізувала колгоспницю, в стилі московського монументу «рабочій і калхозніца». До чого там та селянка в Здолбунові, сказати складно, але все було в рамках радянських традицій.

Колись цих двох поєднував герб Радянського Союзу по центру, потім його зі щита стерли, і тепер оте «щось», яке висить між чоловіком і жінкою, взагалі нічого не символізує. Добре, що ми з вами знаємо, що це було, і чому воно так виглядає. А діти? Про що вони мають думати, коли дивляться на цей витвір «совка»? Що за порожній щит з дивною гулею на ньому?

Думаєте, це не має значення? Має. Бо це естетика простору, в якому ми живемо. Є точка зору, що ці всі «витвори» треба безжально знищити, бо вони геть не мають відношення до мистецтва. Так вважає відомий культуролог Юрій Макаров. З його позицією можете ознайомитись за посиланням: http://tyzhden.ua/Columns/50/172984?f

А якщо не ламати, то що? Так і залишити на пострах майбутнім естетам? Чи якось видозмінити, заповнити вільний простір щита, удосконалити концепцію?

Мабуть, це теж питання для роздумів нашим місцевим депутатам і працівникам культури міста.

X