Дуже часто доводиться чути, що наші люди до всього байдужі, що вони не відстоюють себе і свої інтереси та цінності. Збори громадян у селі Уїздці довели, що це зовсім не так. Організовані за день збори зібрали справді чи не все село – і це в гарячу літню пору, серед тижня, коли селяни зазвичай говорять, що нікуди не підуть, бо мають море роботи.
Що ж так розворушило спокійні, по суті приміські Уїздці? Хресний хід прихожан Московського Патріархату, який у понеділок відбувся в районі і одним з пунктів якого було освячення місця під будівництво російської церкви в селі. Звісно, церква цієї конфесії в нас не перша, але Уїздці – особливе село. Ще після проголошення Незалежності України вся громада села перейшла до Київського Патріархату, і з того часу російської церкви в селі не було! Нечисленні категоричні прихильники Московського Патріархату ходили і їздили до Кунина чи до Здовбиці.

І ось в кінці минулого року було зареєстровано громаду УПЦ МП, а невдовзі сесія сільської ради надала цій громаді землю під будівництво церкви. Село про це не знало до пори до часу. Проте в понеділок, під час хресної ходи, цю землю було освячено.
Збурення в селі настало миттєво – кілька громадян ініціювали збори, які відбулися в середу. Переповнений зал будинку культури, частина молодших хлопців і дівчат у вишиванках… Сільський голова Олександр Стернійчук збори не вів. Люди обрали головуючим Тараса Давидюка. Емоції били через край. Головною думкою людей було те, що російську церкву будувати в селі не можна – цією церквою керує держава-окупант, держава, яка щодня вбиває десятки наших людей, а тисячам отруює душу через пропаганду в своїх церквах. Люди кричали: «Ви ще воєнну базу їм тут побудуйте!».
Депутати сільської ради намагалися щось пояснити, але їх було лише троє! Микола Пальчевський за це рішення не голосував, Галина Сидорчук не голосувала, коли церкві МП дали дозвіл молитися в клубі, а от за рішення про земельну ділянку проголосувала – і чесно попросила виборців пробачити їй цю помилку. Микола Кухарчук голосував, і намагався переконати людей, що все одно є громада, і ділянку доведеться дати. Як правильно хтось зауважив, а якщо завтра п’ять чоловік попросять ділянку під будівництво мечеті, теж дасте землю?

Зрештою слово взяв благочинний Здолбунівського району, настоятель церкви УПЦ Київського Патріархату в Уїздцях отець Павло. Розпочав він з того, що в Уїздцях зусиллями сільського голови сталося ГКЧП (молодші не знають – це був переворот за пізнього Союзу). «Ви розумієте, що ви розкололи село? Тепер у вас два шляхи – або ви знімете з реєстрацію парафію Московського Патріархату, або вам щось доведеться зробити самому з собою» – сказав отець Павло сільському голові Олександру Стернійчуку. «Вам краще самому піти у відставку» – пояснив свою позицію священик.
Симптоматичним була обмовка сільського голови під час виступу: «Ми просто подумати не могли, що буде така ситуація!» Хтось із залу відразу відреагував: «Точно! Не могли подумати, що Янукович не вічний». До речі, обґрунтовуючи надання земельної ділянки російській церкві, секретар сільської ради також сказала, що це була політика держави, і тому вони не могли зробити інакше. Причому визнала, що радились із «начальством з району».
Теперішнє «начальство з району» на зборах присутнє не було. Напередодні відбулася зустріч голови районної державної адміністрації Олександра Бухала і голови районної ради Василя Тимощука з усіма священиками УПЦ КП району. Отець Павло озвучив лише, що говорив Тимощуку: « Якщо можна російській церкві, то ми створимо хай невеличкі, але все одно громади УПЦ КП в кожному селі, а почнемо з вашого рідного Ступно. І нехай нам там дадуть клуб під службу, як в Уїздцях, а ми поставимо на ньому куполи, як в одному з сіл зробила громада Московського Патріархату». Як відомо, між владиками обох церков було досягнуто певного консенсусу щодо збереження статус-кво по громадах обох патріархатів, з надією на об’єднання церков. Проте очевидно, що Здолбунівське благочиння МП активізувало діяльність зі створення нових парафій, причому почавши з села, в якому служить благочинний Київського Патріархату. Отець Павло вважає такі дії неприпустимими.

Що ж до сільської ради, то бурхливими оплесками зустріли люди пропозицію вважати її антидержавною і антиукраїнською. За недовіру сільській раді проголосувала наразі третина присутніх – інші сказали, що приймуть рішення, подивившись, як вирішить ситуацію з церквою сільський голова.
Громада проголосувала за скасування рішень сільської ради, що стосуються виділення землі під будівництво церкви Московського Патріархату. Тепер сільський голова під пильним контролем ініціативної групи має знайти юридичні механізми для виконання рішення громади села. Далі буде…
  • Надія

    Уїздецькій сільській раді вже давно пора на пенсію у кращому випадку.
    Як ми зможемо навести лад в державі, якщо не справимося з власним селом?!
    Слава Україні!

  • Демос

    Ось це справжня демократія

  • петро

    Та коли вже районна рада приструнить Старнійчука? Нічого абсолютно не робить для громади! Одно тільки підбурює(ситуація зі зняттям директора школи), бере хабарі( ситуація з виділенням участків ), І розколює село на дві громади!Чого до цієї пори в районі не запитали в сільського голови по справжньому за всі зловживання??? Де пан Тимощук, Де пан Бухало з неймовірно талановитими заступниками? Ганьба сільському голові Старнійчуку і всім, хто його покриває!!!!

    • Олександр

      Справді кажуть, що революції планують мрійники, здійснюють фанатики, а її плодами користуються негідники. Рік- два назад ці люди мовчали б, як риби, а тепер вони герої.Чому в селі з єдиною церквою КП в2012 році на виборах до ВР в цьому селі переміг кандидат від ПР Корилкевич і великий дуже відсоток набрала ПР. Це питанн я до ура-патріота Павла Джури, який продався тоді за 30 срібняків Корилкевичу, як і багато інших ” патріотів “. Чому КП вручав орден (владика Ілларіон) регіоналу Шулю. А в той час чимало священників МПзакликали людей не голосувати за ПР та Корилкевича. Я прихожанин КП, але мені тоді було соромно за служителів КП на той час, і я не знав ,як їх оправдати, коли мені задавали питання мої знайомі з різними поглядами. Я це розумів, як зраду. І приклоняюсь я сьогодні лише перед ОТЦЕМ НИФОНТОМ з Гурбенського монастиря, який ніколи не зраджував собі і своїй ВІРІ. Тепер по будівництву храму МП. По ЗУ забороняти вже пізно- ділянка виділена , кошти на документи потрачені. Рішення сходу села можуть носити лише рекомендаційний характер,земельні питання-прерогатива сесії. Давайте всі зусилля потратимо не на сварку і з”ясовуванням стосунків, а на те, щоб коли храм збудують в Україні була ЄДИНА ПОМІСНА ПРАВОСЛАВНА ЦЕРКВА. УЇздці село велике і у двох храмах уже тільки КП прихожан буде достатньо. Тож давайте дружньо апелювати до керівників держави аби це було їх першочергове завдання. .

      • Надія

        Ні Шановний, помиляєтесь, ні рік ні два ні десять років тут ніхто не мовчав би. І ще раз Вам повторюю, що перед тим як щось писати, то перевірте достовірність тих фактів. Бо Вам як священику не дуже личить наговорювати на людей. А щодо шанувальників ПР в нашому селі Уїздці то одним з перших є саме Ваш парафіянин і його сімя. Тому не потрібно тих гучних слів. Ви краще напишіть про свої політичні вподобання.

        • Микола

          Це Ви до прихожанина УПЦ КП звертаєтесь як до священика?

        • Олександр

          А чому ж Ви, така прихильниця КП Їздите сповідатись у монастир МП, а не в Гурбенський монастир, куди постійно Їжджу я. А за ПР в 2012 році с. УЇздці віддало майже 150 голосів, це в 3 рази більше, ніж, наприклад, село Буща , де виборців в1,5 рази більше і церква лише МП. Так що не одна сім,я у Вашому селі-прихильники злочинної ПР. Не дивно?

          • Надія

            В першу чергу я патріотка своєї держави. В Гурбенський монастир я теж їздила. І не бачу нічого поганого у відвідуванні інших храмів, тільки те все відношення персоналу відразу відкриває очі. А про ПР мені розказувати тут не треба, бо продажних людей вистачає кругом і в тому і є біда нашого бідного народу.

          • Олександр

            Повністю нідтримую.

      • Надія

        Ну і ще дадам, що в Уїздецькій церкві вистачить місця для всіх і Ви самі знаєте, що Ваші Уїздецькі прихожани самі були проти будування церкви в Уїздцях, так як вони безпроблемно відвідували богослужіння в с. Коршів де також виділено місце під будову церкви. Люди самі розуміють, що це вплине на їх не великий сімейний бюджет. Але не для кого не секрет, що це вказівка з Ваших верхівок.

        • Люди самі хочуть мати свою церкву в Уїздцях. Як якась “верхівка” може вказати будувати церкву? Ще хочу помітити, що Олександр (можливо і священик) з яким Ви спілкуєтесь вище – це не я.

          • Надія

            Ваше вище керівництво дуже того прагне, а не 4 сімї з Уїздців. Я того не вигадала, це слова вашої прихожанки. І ще мушу Вам написати як я їздила на сповідь до Дерманського Свято Троїцького монастиря. Першим питанням священика було питання звідки я і до якої церкви я ходжу? Після чого я ще хвилин 5 слухала що Уїздецька церква то не правильна церква,, а мені треба їздити в Здолбунів до Катеринівської церкви. Після такої агітації бажання поїхати знову відпало. Змінюйте підхід до людей.

  • Володимир

    Не приструнчить ніяка районна рада ні Стернійчука ні таких як він, поки самі будуть сидіти у своїх кріслах. А що змінилося у керівництві села Уїздці, керують ним ті ж самі керівники колишнього колгоспу, які свого часу розвалили колгосп. А що змінилося у нас в районі з часів майдану? Абсолютно нічого, стало ще гірше. Та люди вже не ті. І скільки б нас не переконували немає в Уїздцях громади. Громада є, завдяки молоді яка хоче кращого для себе та своїх дітей. Щоб прийшовши у нашу сільську раду не ходити по десять разів переписувати довідки, щоб ходити та їздити по нормальних дорогах (маючи купу кар’єрів які поздавали в оренду на енну кількість років), щоб люди в центрі села могли побачити будинок культури, парк якого не видно з бур’яну і т.д.

  • Володимир

    Олександре. Ніхто із громади с. Уїздці не робив себе героями. Люди зібралися спонтанно, переказуючи один одному про схід села. Прийшли в основному молоді люди, які на відміну від старшого покоління не бояться говорити правду у вічі.Зійшлися бо за останні десять років сходу села взагалі не було. У людей вже накипіло. На сході села звучали і багато інших питань пов’язаних із роботою сільської ради, сільського голови, депутатів. Не було б освячення місця під храм МП, ну ще помовчали б місяць чи два. Але невже ви не розумієте що людям набридло мовчати. Ми всі винні у томі що так працюють і депутати яких багато виборців і не знають по прізвищу ( вул. Гагаріна???), бо не контролювали їх роботи, дехто з депутатів навіть знаючи що схід села не прийшли.
    Дозвольте нам самим розібратися в нашому селі, хто є хто, і хто за кого голосував. А храм у нас є, якби цьому дали лад.

    • петро

      То чому ж вас проголосувало тільки 25% присутніх за недовіру Старнійчуку? Ви ж пишете що була не мовчазна молодь! Женіть в шию такого голову і не чекайте нових виборів, бо пройде знову Старнійчук! Згадаєте мої слова!!!!

  • Lidia Demchuk

    Всеодно молодці жителі села! Досить під московську дудку танцювати. Вже всі побачили які “брати” добрі. Пора вже себе поважати.

  • Lidia Demchuk

    А активувались “отці” з московських парафій напевне за вказівкою путлера чи його прихлебателей. Так легше нищити Україну.

X